Friday, June 11, 2010

BAHAGIA MENJADI GADIS @ MERU

- jagalah peribadimu wahai adik -

Setiap kali diberi amanat untuk berucap, tahap kegementaran aku memang wujud. Bagaimanakah untuk hilangkan gementar ketika berucap? Mudah, ada pelbagai cara dan tips. Apa yang aku amalkan ialah, sebelum aku mula berkata-kata, aku akan berada di hadapan penonton dan melihat keseluruhan muka yang berada di hadapan aku. Dan lebih kurang 5-10 saat aku tawaf muka-muka yang tidak sabar mahu mendengar celotehku, maka salam pembukaan pun diberi. Dan bermulalah episod merepek dari 'kak hidayah'....hehehehhe...
- terkekeh-kekeh mendengar ayat aku yang tidak ada tapisan..hahaha -

Keadaan keruntuhan akhlak di kalangan pelajar sekolah menengah semakin membimbangkan, maka marilah kita mencegahnya sedari sekolah rendah lagi. Inilah yang cuba dianjurkan oleh pihak sekolah yang aku hadir ini. Objektif BMG ialah untuk memberi kesedaran kepada gadis-gadis agar bijak menjauhi zina dan peranan seorang gadis.

yeeply : apakah definisi gadis?

No comments:

Post a Comment