Sunday, August 21, 2011

GELISAH DI HUJUNG RAMADHAN

Hujung Ramadhan tiba lagi
Untuk ke 28 kali dalam hidup ini
Apa saja yang sudah di-infaqkan untuk akhirat kelak?
Ya Allah...miskinnya aku...

Hujung Ramadhan tiba lagi
Saatnya untuk kita peroleh keampunan
Apalah ada pada dunia ini
Terlalu mengejar yang tidak boleh dibawa ke kubur pun
Ya Allah...miskinnya aku...

Hujung Ramadhan tiba lagi
Bangkitlah jiwa, bangkitlah roh
Bangkitlah mengadap Rabb-mu
Hilangkan lelah dengan tahajjud
Ya Allah...miskinnya aku....

Hujung Ramadhan tiba lagi
Mengadaplah al-quran wahai diri
Berzikirlah wahai lidah ini
Bersedeqahlah wahai hati ini
Ya Allah...miskinnya aku...

Hujung Ramadhan tiba lagi
Gelisah hati hanya Rabb yang ketahui
Tenangkan hati wahai insan
Kini terawih hanya tinggal beberapa langkah
Ya Allah...miskinnya aku

yeeply : Gelisah ditinggalkan Ramadhan...

No comments:

Post a Comment