Thursday, July 22, 2010

MOTIVASI @ DARWA (3) : BISIKAN HATI


"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging.apabila daging itu baik,maka baiklah seluruh anggota.dan apabila daging itu rosak,maka rosaklah seluruh anggota. Ketahuilah,itulah hati."

Bukan niatku hari ini untuk menitiskan air mata mereka, namun manusia tidak akan lari dari menangisi nasib sendiri. Bermula dengan hanya sekadar lukisan hati, ku minta mereka tulis/lakar apa yang ada dalam benak hati mereka. Pesanku, carilah dalam-dalam apa bisikan hati anda dikala, disaat, di detik ini.

Dan kala mereka berkongsi bisikan hati mereka, nyata ia amat perit sekali untuk diluahkan. Hanya air mata menjadi saksi keperitan hati mereka. Ku harap setiap titisan air mata itu akan meredakan dosa yang pernah dilakukan. Jauh di sudut hatiku, emosi ini juga tidak stabil..mana mungkin dapat menahan diri dari melihat suasana emosi dihadapanku..

Saat mereka merasakan diri itu keseorangan, sedarlah wahai adik, Allah ada bersamamu. Firman Allah ' La Tahzan, Innallaha Ma'ana' (Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama-sama kita). Hati itu perlu diubati, maka pencarian mereka bermula lagi melalui dendangan lagu Tombok Hati mengakhiri kelas motivasi hari ini.

yeeply : Kaget dengan situasi yang tidak dirancang...Ya Allah ampunkanlah dosa adik-adik Darwa dan dosaku..amin..

No comments:

Post a Comment