Monday, May 3, 2010

YB KECIL TURUN SABAK BERNAM

- barisan pimpinan muda ABIM Sabak Bernam -

Anda tidak akan dapat merasai pengalaman jika anda tidak mengambil peluang.Peluang menjadi wakil ABIM Negeri untuk ke muktamar daerah adalah satu peluang untuk aku kenal lebih rapat lagi dengan ABIM sabak bernam. Cuma, kadang-kadang peluang yang aku rebut ni selalunya di luar jangkaan.

Mana aku nak sangka rupanya kehadiran wakil ABIM Negeri adalah untuk ‘merasmikan’ majlis muktamar daerah ini. Hahahaha…gelak besar aku.

‘Jadi YB kecil la aku hari ini…hehehehe’
- berkongsi cerita selepas muktamar berlangsung -

Selepas aku merasmikan dan mengisytiharkan perlantikan pimpinan baru ABIM Sabak Bernam, ada pula sesi ta’aruf bersama pimpinan baru. Sesungguhnya mereka memang muda-muda belaka. Paling muda ialah yang lepasan SPM. YDP pula lepasan STPM dan mahu lanjutkan pelajaran ke timur tengah, katanya.

Sebagai orang muda juga, maka amanat yang aku beri pun, lebih kurang yang sesuai untuk orang muda juga la. Antaranya, jangan takut untuk bergerak kerana anda muda…terima cabaran dengan hati yang terbuka…carilah ilmu dan jangan segan bertanya….bersabarlah dalam menjadi da’ie muda.

Bagi aku, sesi ini sangat menyenangkan, mungkin kerana gap kami yang tidak terlalu jauh…mungkin inilah hikmahnya Allah mahu menghadirkan aku ke majlis ini. Mungkin untuk menjadi role-model kepada mereka dan memberi sokongan agar ABIM Sabak bernam akan bergerak lebih ke hadapan.

yeeply : menyinggah ke masjid Sekinchan bertemu dengan teman rapat PUSBA

2 comments: